Vier redenen om geen mobiele apps meer te bouwen

Vier redenen om geen mobiele apps meer te bouwen

Mobiele apps zijn fantastisch. Dankzij apps zijn hoge telefoonrekeningen verleden tijd. We hoeven geen navigatiesystemen meer te kopen en weten het gelijk als we een e-mail binnenkrijgen.

Maar tussen alle o zo nuttige apps die in de afgelopen jaren verschenen, kwamen er ook een hoop uit zonder enige toegevoegde waarde. Dat een marketeer tijdens een vergadering oppert: “Die mobiele apps, moeten wij daar ook niet wat mee?” En er vervolgens een app komt die precies hetzelfde doet als een mobiele website had kunnen doen.

In 2012 was er twaalf keer zo veel mobiel internetverkeer als op het totale internet van 2000. En crisis of niet, de verkoop van smartphones zit nog steeds in de lift. Het is dus helemaal geen slecht idee om mobiele content aan te bieden. Alleen kan dat in de meeste gevallen beter met een mobiele website dan met een app.

Vier redenen om geen mobiele app te bouwen

Afbeelding: Wolf Gang

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *